Media społecznościowe obecnie

Czy naprawdę jest to konieczne?

Jeszcze kilka lat temu, z mediów społecznościowych korzystały przede wszystkim osoby prywatne, wykorzystując je głownie do kontaktu z przyjaciółmi. W obecnych czasach, każda osoba ma przynajmniej jeden profil w mediach społecznościowych. Ale oprócz kontaktu ze znajomymi, coraz częściej wykorzystują je do wyszukiwania potrzebnych produktów czy usług. Dlatego tak bardzo popularne stało się zakładanie własnego fanpage’a, również przez firmy.  

Większość użytkowników uważa, że prowadzenie własnego profilu jest łatwe, jednak nic bardziej mylnego. Wymaga to bowiem dużej wiedzy marketingowej. Social media mogą pomóc w budowaniu wizerunku firmy i dotarciu do określonej grupy odbiorców. Ciekawa informacja na twoim fanpage’u może w zaledwie kilka godzin zostać udostępniona i obiec cały świat. Potencjalnie może to spowodować poszerzenie rynku i być doskonałą forma reklamy dla firmy. Marketing internetowy prowadzony za pomocą social media jest stosunkowo tani. Dla reklamy internetowej nie trzeba drukować materiałów, jest ona tworzona szybko i dociera od razu do ogromnej grupy odbiorców. Dlatego każda młoda firma powinna zaczynać od mediów społecznościowych.  

Media społecznościowe umożliwiają też kontakt firmy z jej klientami działający w obie strony, dzięki czemu pozwalają budować relacje biznesowe. Należy jednak pamiętać, że po opublikowaniu informacji, jej twórca w pewien sposób traci kontrole nad reakcjami innych użytkowników mediów społecznościowych. Dlatego bardzo ważne jest, by publikowane posty były przemyślane i budowały pozytywny wizerunek firmy. Należy unikać sytuacji, gdy wiadomość budzi negatywne emocje i skłania do negatywnych komentarzy.  

Umieszczając posty w internecie trzeba skupić się na różnorodności prezentowanych informacji. Treść powinna być zwięzła i czytelna oraz dopasowana do grupy odbiorców. Ludzie w internecie czytają tylko fragmenty, lub krótkie teksty. Poza ciekawą treścią, ważna jest również estetyka. By wpisy były bardziej atrakcyjne, warto wrzucać zdjęcia i grafiki spójne z resztą marki. Aby ludzie chcieli przeczytać twój tekst, powinien być intrygujący od samego początku i zwracać na siebie uwagę.  

Jeżeli firma od samego początku stworzy ciekawy profil, to obserwujący będą do niego wracać. Natomiast jeśli źle się zacznie, to później trzeba włożyć dużo wysiłku, by to naprawić. Odbudowanie własnego wizerunku jest zawsze dużo bardziej kosztowne. Jeśli użytkownik zajrzy na profil i uzna, że jest on nudny, to ciężko będzie go później przekonać by wrócił. Dlatego budowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych warto powierzyć specjalistom. Zadbają oni o to, by publikowane posty były profesjonalne i tworzyły jednolity wizerunek firmy. 

MENU